سئو | سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

1

سئو

سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

خوش آمدید!

اگر درک درستی از SEO دارید و میخواهید بدانید که چرا سئو و بهینه سازی وبسایت مهم هستند بهتر است مطالبی  که در سایت در قسمت سئو و بهینه سازی سایت قرار داده ایم را دنبال کنید.

این مقاله به پیشرفت دانش و اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.

سئو چیست؟

Search Engine Optimization ) SEO ) مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. این عمل موجب افزایش کیفیت و کمیت، ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن شما در صدر نتایج گوگل می‌شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو، SEO به همان اندازه که در مورد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهم است در مورد بازدیدکنندگان سایت نیز اهمیت ویژه ای دارد. این در مورد درک آنچه کاربران بصورت آنلاین جستجو می کنند، پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستند، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که می خواهند استفاده کنند می باشد. دانستن پاسخ این سؤالات به شما امکان می دهد تا به افرادی که در جستجوی راه حل های ارائه شده آنلاین هستند، وصل شوید و شاید بتوانید به آن‌ها کالا یا خدمات خود را بفروشید.

اگر دانستن قصد و نیت کاربران و مخاطبان شما یک طرف از سکه SEO است، ارائه آن به موتورهای جستجو طرف دیگر سکه می باشد.

مبانی موتور جستجو

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی کلیه مطالب موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرآیندی موسوم به "خزیدن و ایندکس کردن" انجام می دهند و سپس نتایج خود را با میزان مطابقت با سرچ کاربران تطابق می دهند. پرس و جو در فرآیندی که ما از آن به عنوان "رتبه بندی" یاد می کنیم.

کدام نتایج جستجو "ارگانیک" هستند؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، نتایج جستجوی ارگانیک همان مواردی هستند که از طریق SEO مفید حاصل می شوند ، و برای آنها هزینه ای پرداخت نمی شود (یعنی تبلیغاتی صورت نمی‌گیرد. اینها در گذشته به راحتی قابل مشاهده بودند - تبلیغات به وضوح برچسب خورده و نتایج باقیمانده به شکل "10 پیوند آبی" در زیر آنها قرار می گرفتند. اما امروزه با تغییر روش جستجو، چگونه می توانیم نتایج ارگانیک را تشخیص دهیم؟

امروزه، صفحات نتایج موتورهای جستجو - که اغلب به آنها "SERP" می گوییم - از قالب های تبلیغاتی بیشتر و قالب‌های نتایج ارگانیک پویاتر (با عنوان "ویژگی های SERP") از آنچه که قبلاً دیده‌ایم پر شده است. برخی از این نمونه های صفحه نتایج جستجو یا SERP ها، شامل اسنیپت‌های خاص (یا جعبه های پاسخ)، قسمت «همچنین افراد جستجو کرده‌اند»، اسکرول‌هایی از تصاویر، و غیره هستند. هر از چندگاهی چندین ویژگی جدید SERP همچنان تولید می شوند كه بیشتر به وسیله آنچه کاربران به دنبال آن هستند هدایت می شوند.

به عنوان مثال ، اگر "آب و هوای تهران" را جستجو کنید ، به جای رفتن به سایتی که ممکن است آن پیش بینی را داشته باشد، پیش بینی آب و هوا را برای شهر تهران مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد. و اگر "پیتزا تهران" را جستجو کنید، نتیجه را می توانید از مکان های پیتزا پز در تهران تهیه کنید. به همین راحتی !

مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات پول در می‌آورند. هدف آنها این است که بهترین نتایج را برای جستجوهای کاربران (در SERP) برگردانند، و باعث شوند که کاربران برای جستجوهای بعدی مجدد به این سایت ها مراجعه کنند و آنها را بصورت طولانی مدت در صفحات نتایج جستجو نگه دارند.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل اسنیپت‌های ویژه (یک نتیجه ارگانیک تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد) و سؤالات مربوط به آن (جعبه های "مردم نیز می پرسند") را نشان می دهد.

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که، حتی اگر تبلیغات پولی دریافت نکنند، معمولاً نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها غالباً داده‌های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا ، WebMD و IMDb را دارند.

چرا SEO مهم است ؟

در حالی که تبلیغات پولی، شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت‌ها را ایجاد کنند، بیشترین ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو ایجاد می‌شوند.

نتایج جستجوی ارگانیک ، بازخورد بهتر و بیشتری را می گیرند، به نظر می رسد برای کاربران زرنگ و معتبر ، اعتبار بیشتری کسب می کنند ، و کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات پرداخت می کنند. به عنوان مثال ، از همه جستجوهای ایالات متحده، فقط حدودا 2.8 درصد از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

SEO همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که با تنظیم درست، می تواند به مرور زمان به سوددهی ادامه دهد. اگر محتوای کاملی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما می تواند به مرور زمان بسیار زیاد شود، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما به بودجه مداوم نیاز دارد.

موتورهای جستجو باهوش تر می شوند، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانید محتوای شما به درستی ایندکس شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک متخصص ، مشاور یا نماینده سئو استخدام کنم؟

بسته به وسعت فعالیت‌تان، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود، می توانید خودتان برخی از فعالیت‌های سئو را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که کمک یک متخصص سئو را ترجیح می دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر به دنبال کمک متخصص هستید ، این مهم است که بدانید بسیاری از شرکت‌ها و مشاوران "خدمات سئو را ارائه می دهند" ، اما می توانند در کیفیت بسیار متفاوت باشند. شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک می تواند بهترین خدمات سئو را به شما ارائه دهد. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت SEO خوب می تواند باعث صرفه جویی در وقت و صرف هزینه های زیادی شود، زیرا تکنیک های نادرست SEO می توانند بیشتر از آنچه به شما کمک می کند به سایت شما آسیب برساند.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

"SEO کلاه سفید" به تکنیک های سئو ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که مطابق قانون موتور جستجو هستند، اشاره دارد و تمرکز اصلی آن برای ارایه ارزش بیشتر به بازدیدکنندگان سایت است.

"SEO کلاه سیاه" به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که سعی در اسپم و یا فریب موتورهای جستجو دارند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند، وب سایت ها را در معرض خطر جریمه و یا پنالتی کردن (حذف شده از نتایج جستجو) قرار می دهد و دارای پیامدهای اخلاقی است.

مشاغل بسیار زیادی هستند که بعد ازپنالتی شدن وب‌سایت شان کسب و کار فیزیکی‌شان نیز ورشکسته شده است. این فقط دلیل دیگری است که در هنگام انتخاب یک متخصص یا آژانس سئو باید بسیار مراقب باشید.

شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک به راحتی می تواند شما را در این امر یاری کند.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت SEO دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت و رسیدن به اهداف وبسایت‌تان کمک کنند. در حقیقت، Google حتی راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو را دارد، دقیقاً مانند یک راهنمای مبتدی و گام به گام. آنها همچنین کاملاً طرفدار تلاش های جامعه SEO هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon به طور مرتب مهندسین و نمایندگان موتورهای اصلی جستجو را جذب می کنند.

Google از طریق انجمن اصلی وب مستر ( Webmaster Central Help Forum) و میزبانی live office hour hangouts. ، به وب مسترها و SEO کمک می کند. (متاسفانه ، بینگ فروم وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعملهای وب مستر از موتور جستجو تا موتور جستجو متفاوت است، اما اصول اساسی همان است: اصلاً سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض ، یک تجربه آنلاین عالی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید. برای انجام این کار، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید.

دستورالعمل های گوگل وبمستر 

 اصول اساسی :

1. صفحات را در درجه اول برای کاربران قرار دهید، نه موتورهای جستجو.
2. کاربران خود را فریب ندهید.
3. از ترفندهای در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما می توانید آنچه را که در سایت انجام داده اید برای یک کارمند گوگل توضیح دهید؟ و بعد از این توضیح احساس راحتی داشته باشید که آن کارمند گوگل متوجه منظور شما شده اس. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، "آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند ، این کار را می کردم؟"
4. در مورد آنچه وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند فکر کنید.
مواردی که باید از انجام آن جلوگیری کنید:

۱. محتوایی که بصورت خودکار ایجاد می شود
۲. ایجاد بک‌لینک های غیرطبیعی در سایت 
۳. ایجاد صفحات با محتوای کم یا غیر اصل(مثلاً محتوا از جایی دیگر کپی شده باشد)
۴. Cloaking - عملی که باعث شود موتورهای جستجو محتوایی متفاوت را نسبت به بازدیدکنندگان سایت ببینند.
۵. متن و لینک‌های پنهان
۶. صفحات دروازه: صفحاتی هستند که برای دریافت ترافیک روی کلمات کلیدی خاص برای سایت شما طراحی شده اند و محتوای تکراری و بی ارزش و گرافیک پایینی دارند.

دستورالعمل های بینگ وبمستر

 اصول اساسی :

۱. مطالب روشن، عمیق، و مفهومی را در سایت خود ارائه دهید.

۲. عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.

۳. لینک ها به عنوان علائمی از محبوبیت و لینک‌ها پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که از نظر ارگانیکی رشد کرده اند.

۴. نفوذ اجتماعی و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و می توانند در طولانی مدت بر نحوه رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.

۵. سرعت صفحه به همراه تجربه مثبت و مفید کاربر مفید است.

۶. برای توصیف تصاویر از صفات alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

مواردی که باید از انجام آن جلوگیری کنید:

۱. محتوای ضعیف، صفحاتی که اکثراً تبلیغات یا لینک‌های وابسته نشان می دهند، یا در غیر این صورت بازدید کنندگان به سایتهای دیگر هدایت می شوند، رتبه خوبی نخواهند داشت.

۲. سوءاستفاده از تاکتیک لینک که هدف آنها افزایش تعداد بازدید و ماهیت لینک‌های ورودی مانند خرید لینک ها، بک‌لینک‌های غیرطبیعی است، می توانند منجر به عدم ایندکس کردن شوند.

3. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را خراب کرده و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.

4. URL های خود را در صورت امکان ساده، کوتاه و کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر حرفی خودداری کنید.

 7.لینک‌ها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا را از این موارد نیز دور نگه دارید.

8. محتوای تکراری
9. پر کردن کلید واژه

10. Cloaking - خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.. 

راهنمایی برای ایجاد نمایندگی مشاغل محلی خود در Google

اگر شغلی که برای آن کار SEO انجام می دهید، بصورت محلی یا خارج از یک فروشگاه یا به مکان های مشتریان مرتبط می‌شود تا خدمات را انجام دهند، برای یک لیست Google برای کسب و کار من واجد شرایط است. در مورد مشاغل محلی مانند اینها ، Google دستورالعمل هایی دارد که حاوی کارهایی است که نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید.








 اصول اساسی :
۱. مطمئن باشید که واجد شرایط ورود به فهرست Google My Business هستید؛ شما باید آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر این آدرس منزل شما باشد، و باید به صورت رو در رو به مشتریان، یا در مکان شما یا در محل آنها خدمت کنید.
۲. صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های کسب و کار محلی شما ، از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، دسته بندی مشاغل، ساعات کار و سایر ویژگی ها را نشان دهید.





چیز‌هایی برای جلوگیری از این :

۱. ایجاد لیست Google Business برای اشخاصی که واجد شرایط نیستند
۲. ارائه غلط هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله "پر کردن" نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات ، یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
۳. استفاده از صندوق های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابانی 

۴. سوءاستفاده از بخش بازبینی لیست Google My Business ، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت و یا موارد منفی جعلی رقبای شما

۵.اشتباهات گران قیمت ، یک تازه کار ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های Google

خدمات استودیو صفر و یک در این زمینه:

۱. ما کسب و کار شما را در سیستم کسب و کار گوگل معرفی می‌کنیم که پس از این خدمت می توانید با جستجوی نام تان آدرس و شماره تلفن و سایر مشخصات کسب و کارتان را در گوگل مشاهده کنید. برای دریافت این خدمت سریع با ما تماس بگیرید

شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک

پانزده سال است که تمام دغدغه‌ی ما کسب و کارهای اینترنتی مشتریانمان که اکنون بهترین دوستان‌مان هستند، شده است. ما می‌کوشیم که خدماتی مطلوب در حوزه طراحی سایت به شما ارائه دهیم. و اگر شما بخواهید به دغدغه‌های ما اضافه کنید خوشحال می‌شویم که با هم آشنا شویم!

یک قهوه با ما بنوشید!

خوشحال می‌شویم که میزبان شما باشیم در

تهران - میدان ونک - برج نگار - طبقه ۱۹ واحد ۹


@ تمام حقوق محفوظ و متعلق به استودیو صفر و یک می‌باشد.