سئو | سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

1

سئو

سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

خوش آمدید!

اگر درک درستی از SEO دارید و میخواهید بدانید که چرا سئو و بهینه سازی وبسایت مهم هستند بهتر است مطالبی  که در سایت در قسمت سئو و بهینه سازی سایت قرار داده ایم را دنبال کنید.

این مقاله به پیشرفت دانش و اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.

سئو چیست؟

Search Engine Optimization ) SEO ) مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. این عمل موجب افزایش کیفیت و کمیت، ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن شما در صدر نتایج گوگل می‌شود.

علاوه بر کلمه اختصاری ، SEO به همان اندازه در مورد افراد است که مربوط به خود موتورهای جستجو است. این در مورد درک آنچه افراد آنلاین جستجو می کنند ، پاسخ هایی که به دنبال آن هستند ، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوائی که می خواهند مصرف کنند می باشد. دانستن پاسخ این سؤالات به شما امکان می دهد تا با افرادی که در جستجوی راه حل های ارائه شده آنلاین هستند ، وصل شوید.

اگر دانستن قصد مخاطبان شما یک طرف از سکه SEO است ، ارائه آن به موتورهای جستجو طرف دیگر سکه می باشد.

مبانی موتور جستجو

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی کلیه مطالب موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرآیندی موسوم به "خزیدن و نمایه سازی" انجام می دهند و سپس سفارش خود را با چه میزان مطابقت می دهند. پرس و جو در فرآیندی که ما از آن به عنوان "رتبه بندی" یاد می کنیم.

کدام نتایج جستجو "ارگانیک" هستند؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، نتایج جستجوی ارگانیک همان مواردی هستند که از طریق SEO مفید حاصل می شوند ، و برای آنها هزینه ای پرداخت نمی شود (یعنی تبلیغاتی صورت نمی‌گیرد. اینها در گذشته به راحتی قابل مشاهده بودند - تبلیغات به وضوح برچسب خورده و نتایج باقیمانده به شکل "10 پیوند آبی" در زیر آنها قرار می گرفتند. اما امروزه با تغییر روش جستجو ، چگونه می توانیم نتایج ارگانیک امروز را تشخیص دهیم؟

امروزه ، صفحات نتایج موتورهای جستجو - که اغلب به آنها "SERP" می گویند - از قالب های تبلیغاتی بیشتر و قالبهای نتایج ارگانیک پویاتر (با عنوان "ویژگی های SERP") از آنچه که قبلاً دیده ایم پر شده است. برخی از نمونه های ویژگی های SERP شامل قطعه های برجسته (یا جعبه های پاسخ) ، جعبه های سوالات مردم ، (چرخ فلك های تصویری) ، و غیره هستند. ویژگی های جدید SERP همچنان پدیدار می شوند كه بیشتر به وسیله آنچه مردم به دنبال آن هستند هدایت می شوند.

به عنوان مثال ، اگر "آب و هوای تهران" را جستجو کنید ، به جای رفتن به سایتی که ممکن است آن پیش بینی را داشته باشد ، پیش بینی آب و هوا را برای شهر تهران مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد. و اگر "پیتزا تهران" را جستجو می کنید ، نتیجه "بسته محلی" را می توانید از مکان های پیتزا دنور تهیه کنید. به همین راحتی !

مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات سود می برند. هدف آنها این است که بهترین درخواست های جستجوگر (در SERP) را بهتر حل کنید ، جستجوگرها را به عقب برگردانید و آنها را در SERP ها طولانی تر نگه دارید.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل قطعه های برجسته (یک نتیجه ارگانیک تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد) و سؤالات مربوط به آن (جعبه های "مردم نیز می پرسند") را نشان می دهد.

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که ، حتی اگر تبلیغات پولی دریافت نکنند ، معمولاً نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها غالباً داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا ، WebMD و IMDb را دارند.

چرا SEO مهم است ؟

در حالی که تبلیغات پولی ، رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت ها را ایجاد کنند ، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک ، املاک و مستغلات دیجیتال بیشتری را در بر می گیرد ، به نظر می رسد برای جستجوگرهای زرنگ و معتبر ، اعتبار بیشتری کسب می کنند ، و کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات پرداخت می کنند. به عنوان مثال ، از همه جستجوهای ایالات متحده ، فقط 2.8 ~ از مردم روی تبلیغات پرداخت شده کلیک می کنند.

SEO همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که با تنظیم درست ، می تواند به مرور زمان به پرداخت سود سهام ادامه دهد. اگر محتوای کاملی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد ، ترافیک شما می تواند به مرور زمان برف بخورد ، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما به بودجه مداوم نیاز دارد.

موتورهای جستجو باهوش تر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانید محتوای شما به درستی نمایه شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک متخصص ، مشاور یا نماینده سئو استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند ، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود ، می توانید خودتان برخی از جستجوگرها را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که کمک یک متخصص را ترجیح می دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر به دنبال کمک متخصص هستید ، این مهم است که بدانید بسیاری از آژانس ها و مشاوران "خدمات سئو را ارائه می دهند" ، اما می توانند در کیفیت بسیار متفاوت باشند. شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک می تواند بهترین خدمات سئو را به شما ارائه دهد. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت SEO خوب می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی شود ، زیرا تکنیک های نادرست SEO می توانند بیشتر از آنچه به شما کمک می کند به سایت شما آسیب برساند.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

"SEO کلاه سفید" به تکنیک های سئو ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که مطابق قانون موتور جستجو هستند ، اشاره دارد و تمرکز اصلی آن برای ارایه ارزش بیشتر به مردم است.

"SEO کلاه سیاه" به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که سعی در اسپم و یا فریب موتورهای جستجو دارند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند ، وب سایت ها را در معرض خطر جریمه و یا دلیفیزه کردن (حذف شده از نتایج جستجو) قرار می دهد و دارای پیامدهای اخلاقی است.

وب سایت های مجازاتی مشاغل ورشکسته شده اند. این فقط دلیل دیگری است که در هنگام انتخاب یک متخصص یا آژانس سئو باید بسیار مراقب باشید.

استودیو صفر و یک به راحتی می تواند شما را در این امر یاری کند.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت SEO دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت و رسیدن به اهداف وبسایت کمک کنند. در حقیقت ، Google حتی راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو را دارد ، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی. آنها همچنین کاملاً طرفدار تلاش های جامعه SEO هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon به طور مرتب مهندسین و نمایندگان موتورهای اصلی جستجو را جذب می کنند.

Google از طریق انجمن راهنمای اصلی وب مستر و میزبانی Hangouts ساعت اداری مستقیم ، به وب مسترها و SEO کمک می کند. (متاسفانه ، بینگ انجمن های وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعملهای وب مستر از موتور جستجو تا موتور جستجو متفاوت است ، اصول اساسی همان است: اصلاً سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. درعوض ، یک تجربه آنلاین عالی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید.

دستورالعمل های مدیر سئو

 اصول اساسی :

1. صفحات را در درجه اول برای کاربران قرار دهید ، نه موتورهای جستجو.
2. کاربران خود را فریب ندهید.
3. از ترفندهای در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما می توانید توضیح دهید آنچه در وب سایت برای یک کارمند Google انجام داده اید احساس راحتی می کنید. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، "آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند ، این کار را می کردم؟"
4. در مورد آنچه وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند فکر کنید.
چیز‌هایی برای جلوگیری از این :

۱. محتوا به صورت خودکار تولید می شود
۲. شرکت در طرح های پیوند
۳. ایجاد صفحات با محتوای کم (مثلاً از جایی دیگر کپی شده است)
۴. Cloaking - تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.
۵. متن و پیوندهای پنهان
۶. صفحات درب صفحات ایجاد شده برای رتبه بندی خوبی برای جستجوهای خاص برای ترافیک حرکت به وب سایت شما.

دستورالعمل های مدیر سایت

 اصول اساسی :

۱. مطالب روشن ، عمیق ، و مفهومی را در سایت خود ارائه دهید.

۲. عناوین صفحه را روشن و مرتبط نگه دارید.

۳. پیوندها به عنوان علائمی از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که از نظر ارگانیکی رشد کرده اند.

۴. نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و می توانند در طولانی مدت بر نحوه رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.

۵. سرعت صفحه به همراه تجربه مثبت و مفید کاربر مفید است.

۶. برای توصیف تصاویر از صفات alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

چیز‌هایی برای جلوگیری از این :

۱. محتوای نازک ، صفحاتی که اکثراً تبلیغات یا پیوندهای وابسته نشان می دهند ، یا در غیر این صورت بازدید کنندگان به سایتهای دیگر هدایت می شوند ، رتبه خوبی نخواهند داشت.

۲. تاکتیکهای لینک سوءاستفاده که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند خرید لینک ها ، شرکت در طرح های لینک است ، می توانند منجر به ایندکس کردن شوند.

۳. اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL پاک ، مختصر ، کلیدی کلیدی در کار هستند.

۴. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.

۵. URL های خود را در صورت امکان توصیف ، کوتاه و کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر نامه ای خودداری کنید.

 ۶.پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا را از این موارد نیز دور نگه دارید.

۷. محتوای تکراری
۸. پر کردن کلید واژه

۹. Cloaking - تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.. 

راهنمایی برای ایجاد نمایندگی مشاغل محلی خود در Google

گر شغلی که برای آن کار SEO انجام می دهید ، بصورت محلی یا خارج از یک فروشگاه یا به مکان های مشتریان هدایت می شود تا خدمات را انجام دهند ، برای یک لیست Google برای کسب و کار من واجد شرایط است. در مورد مشاغل محلی مانند اینها ، Google دستورالعمل هایی دارد که حاوی کارهایی است که نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید.








 اصول اساسی :
۱. مطمئن باشید که واجد شرایط ورود به فهرست Google My Business هستید؛ شما باید آدرس فیزیکی داشته باشید ، حتی اگر این آدرس منزل شما باشد ، و باید به صورت رو در رو به مشتریان ، یا در مکان شما یا در محل آنها خدمت کنید.
۲. صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های کسب و کار محلی شما ، از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، دسته بندی مشاغل ، ساعات کار و سایر ویژگی ها را نشان دهید.





چیز‌هایی برای جلوگیری از این :

۱. ایجاد لیست Google Business برای اشخاصی که واجد شرایط نیستند
۲. ارائه غلط هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله "پر کردن" نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات ، یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
۳. استفاده از صندوق های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابانی 

۴. سوءاستفاده از بخش بازبینی لیست Google My Business ، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت و یا موارد منفی جعلی رقبای شما

۵.اشتباهات گران قیمت ، یک تازه کار ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های Google

شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک

پانزده سال است که تمام دغدغه‌ی ما کسب و کارهای اینترنتی مشتریانمان که اکنون بهترین دوستان‌مان هستند، شده است. ما می‌کوشیم که خدماتی مطلوب در حوزه طراحی سایت به شما ارائه دهیم. و اگر شما بخواهید به دغدغه‌های ما اضافه کنید خوشحال می‌شویم که با هم آشنا شویم!

یک قهوه با ما بنوشید!

خوشحال می‌شویم که میزبان شما باشیم در

تهران - میدان ونک - برج نگار - طبقه ۱۹ واحد ۹


@ تمام حقوق محفوظ و متعلق به استودیو صفر و یک می‌باشد.