۲

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

اول نشان دهید

  برای نشان دادن نتایج جستجو ، ابتدا باید محتوای شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.احتمالا مهمترین قطعه معمای SEO است: اگر سایت شما یافت نشد ، به هیچ وجه امکان حضور در SERPs (صفحه نتایج موتورهای جستجو) وجود ندارد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو سه عملکرد اصلی دارند:

1

کراول

    برای محتوای اینترنتی , اینترنت را برای محتوای هر نشانی اینترنتی جستجو کنید .
2

ایندکس

  • ذخیره و سازماندهی محتوای یافته‌شده در طول فرآیند خزیدن . زمانی که یک صفحه در فهرست قرار دارد , باید به عنوان نتیجه‌ای برای پرس و جوهای مرتبط نمایش داده شود .
3

رتبه بندی

  • بخش‌هایی از محتوا را فراهم کنید که بهترین پاسخ یک پرس و جو را داشته باشند ، که به این معنی است که نتایج از طریق مرتبط‌ترین پاسخ‌های مربوط به آن ، سفارش داده می‌شوند .

موتور جستجو در حال خزیدن چیست ؟

سینه‌خیز ، فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو گروهی از روبات‌ها ( شناخته‌شده به عنوان crawlers یا عنکبوت‌ها ) را برای یافتن محتوای جدید و به روز رسانی می‌کنند . محتوا می‌تواند متفاوت باشد - می‌تواند یک صفحه وب ، یک تصویر ، یک ویدیو ، یک PDF ، و غیره باشد .

Googlebot با آوردن چند صفحه وب شروع به کار می‌کند ، و سپس لینک‌های وب سایت‌هایی را دنبال می‌کند تا نشانی‌های اینترنتی جدیدی پیدا کند . با جهش در طول این مسیر لینک‌ها ، کاوشگر می‌تواند محتوای جدید پیدا کرده و آن را به شاخص آن‌ها به نام کافئین - یک پایگاه اطلاعاتی عظیم از نشانی‌های اینترنتی کشف کند - تا بعدا ً بازیابی شود وقتی که جستجوگر به دنبال اطلاعاتی است که محتوای آن نشانی اینترنتی یک مسابقه خوب برای آن است .

یک شاخص موتور جستجو چیست ؟

فرآیند جستجوی موتور جستجو و ذخیره اطلاعاتی که در یک شاخص پیدا می‌کنند ، یک پایگاه‌داده عظیم از تمام محتوای کشف‌شده هستند و به اندازه کافی خوب می‌دانند که در خدمت searchers باشند .

رتبه‌بندی موتور جستجو

زمانی که فردی جستجو را انجام می‌دهد ، موتورهای جستجو شاخص خود را برای محتوای بسیار مرتبط پاک‌سازی می‌کنند و سپس دستورها را به امید حل و فصل موج یاب ها صادر می‌کنند. این ترتیب دادن نتایج جستجو توسط ارتباط به عنوان رتبه شناخته می‌شود . به طور کلی ، شما می‌توانید فرض کنید که یک وب سایت بالاتر رتبه‌بندی شده‌است ، موتور جستجو بر این باور است که سایت برای پرس و جو است .

این امکان وجود دارد که crawlers های موتور جستجو از بخشی یا کل سایت خود را مسدود کرده و یا موتورهای جستجو را آموزش دهید تا از ذخیره‌سازی صفحات مشخص در فهرست خود اجتناب کنند . در حالی که ممکن است دلایلی برای انجام این کار وجود داشته باشد ، اگر می‌خواهید محتوای شما توسط جستجوگران پیدا شود ، باید ابتدا مطمئن شوید که برای crawlers و is قابل‌دسترس است . در غیر این صورت ، به اندازه نامرئی خوب است .

در پایان این بخش ، شما شرایطی را خواهید داشت که شما نیاز دارید با موتور جستجو کار کنید ، نه علیه آن !

سینه‌خیز : آیا موتورهای جستجو می‌توانند صفحات شما را پیدا کنند؟

همان طور که یاد گرفتید ، اطمینان حاصل کنید که سایت شما سینه‌خیز و شاخص گذاری شده یک پیش‌نیاز برای نمایش در the است . اگر شما یک وب سایت دارید ، ممکن است ایده خوبی برای شروع این باشد که ببینید چه تعداد از صفحات شما در فهرست قرار دارند . این باعث ایجاد یک دیدگاه عالی در مورد اینکه آیا گوگل در حال خزیدن است و تمام صفحاتی که شما می‌خواهید را پیدا می‌کند ، و نه این که شما نمی‌دانید .
یک راه برای چک کردن صفحات شاخص شما "site: yourdomain.com " ، یک اپراتور جستجوی پیشرفته است. سایت گوگل و نوع " سایت : yourdomain.com " به نوار جستجو وارد می‌شود. بدین ترتیب نتایج گوگل در فهرست خود برای سایت مشخص می‌گردد :

تعداد نتایجی که گوگل نشان می‌دهد ( در مورد نتایج xx در بالا ) دقیق نیست , اما ایده محکمی از اینکه کدام صفحات در سایت شما نمایه شده‌اند و اینکه چگونه در حال حاضر نتایج جستجو را نشان می‌دهند ارائه می‌دهد .
برای نتایج دقیق‌تر پایش و استفاده از گزارش پوشش فهرست در کنسول جستجوی گوگل . اگر در حال حاضر یکی از آن‌ها را ندارید , می‌توانید یک حساب رایگان جستجوی گوگل را امضا کنید . با این ابزار می‌توانید وب سایت خود را برای سایت خود ارسال کنید و ببینید که چه تعداد صفحات ارسال‌شده به فهرست گوگل , در میان چیزهای دیگر اضافه شده‌است .
اگر جایی در نتایج جستجو نشان نمی‌دهید , دلایل احتمالی کمی نیز وجود دارد :
سایت شما کاملا ً جدید است و هنوز نرسیده است .
سایت شما با وب سایت‌های خارجی ارتباط ندارد .
ناوبری سایت شما باعث می‌شود که یک ربات بتواند آن را به طور موثر بخزد .
سایت شما حاوی برخی کده‌ای پایه به نام دستورالعمل‌های خزنده است که موتورهای جستجو را مسدود می‌کند
سایت شما توسط گوگل برای تاکتیک‌های بازاریابی تنبیه شده‌است.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که گوگل می‌تواند صفحات مهم خود را پیدا کند، اما فراموش کردن اینکه احتمالاً صفحاتی وجود دارد که شما نمی‌خواهید Googlebot پیدا کند، آسان است. اینها ممکن است شامل چیزهایی مانند نشانی‌های اینترنتی قدیمی باشند که دارای محتوای نازک، نشانی‌های اینترنتی تکراری (مانند پارامترهای فیلتر و فیلتر برای تجارت الکترونیک)، ضبط ویژه، صفحات آزمایشی یا صفحات آزمایشی، و غیره هستند.

برای دور کردن مستقیم از صفحات و بخش‌های خاص سایت خود، از robots.txt استفاده کنید.



فایل‌های Robots.txt

Robots.txt در دایرکتوری root وب سایت‌ها (مثلا yourdomain.com / robots.txt)) قرار دارند و پیشنهاد می‌دهند که کدام بخش از موتورهای جستجوی سایت شما باید و shouldn't سینه‌خیز, و همچنین سرعتی که آن‌ها در سایت شما می‌خزند, از طریق دستورالعمل خاص robots.txt.





چگونگی برخورد فایل‌ها با فایل‌های robots.txt

اگر فایل can't یک فایل robots.txt را برای یک سایت پیدا کند، به خزیدن در سایت ادامه می‌دهد.

اگر Googlebot یک فایل robots.txt را برای یک سایت پیدا کند، معمولاً به پیشنهادها خود پایبند بوده و به خزیدن در سایت ادامه می‌دهد.

اگر Googlebot در حین تلاش برای دستیابی به فایل robots.txt سایت با خطایی مواجه شود و can't مشخص کند که آیا کسی وجود دارد یا خیر، می‌تواند در سایت بخزد.

همه ربات‌های وب پیروی نمی‌کنند. افرادی که نیت بد دارند (آدرس پستی, پست الکترونیکی آدرس پستی) هایی می‌سازند که از این پروتکل پیروی نمی‌کنند. در واقع, برخی از فعالان بد از پرونده‌های موجود برای پیدا کردن جایی که شما محتوای خصوصی شما را تعیین کرده‌اید استفاده می‌کنند. اگرچه ممکن است منطقی به نظر برسد که کاوشگرهای به‌دست‌آمده از صفحات خصوصی مانند صفحات مدیریت و ورود به سیستم منطقی به نظر برسند, به طوری که آن‌ها در فهرست پخش نمی‌شوند, قرار دادن محل نشانی‌های اینترنتی در یک پرونده در دسترس عمومی نیز به این معنی است که افراد دارای نیت بد می‌توانند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند. بهتر است این صفحات را باز کنید و آن‌ها را در پشت یک فرم ورود به سیستم قرار دهید تا آن‌ها را در پرونده متنی خود جای دهید.

شما می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد این بخش از مرکز یادگیری ما بخوانید.

تعریف پارامترهای نشانی اینترنتی در GSC

برخی سایت‌ها ( اغلب موارد مشترک با تجارت الکترونیک ) همان محتویات موجود در URL مختلف را با الحاق یک پارامتر خاص به URL ها در دسترس قرار می‌دهند . اگر به صورت آنلاین خرید کنید , احتمالا ً جستجوی خود را از طریق فیلتر محدود کرده‌اید . به عنوان مثال , ممکن است شما به دنبال " کفش " در آمازون بگردید و سپس جستجوی خود را با اندازه , رنگ و سبک اصلاح کنید . هر بار که شما اصلاح می‌کنید , نشانی اینترنتی کمی تغییر می‌کند :

https://www.example.com/products/women/dresses/green.htmhttps://www.example.com/products/women?category=dresses&color=greenhttps://example.com/shopindex.php?product_id=32&highlight=green+dress&cat_id=1&sessionid=123$affid=43

چگونه گوگل می داند کدام نسخه از URL را برای ارائه دهندگان جستجو می کند؟ گوگل به خوبی می داند URL نماینده را به تنهایی تشخیص دهد ، اما می توانید از ویژگی URL Parameters در کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا دقیقاً به Google بگوید که چگونه می خواهید از آنها صفحات خود را درمان کنید. اگر از این ویژگی برای گفتن Googlebot به "خزیدن هیچ URL با پارامتر ____ استفاده می کنید" استفاده می کنید ، در اصل می خواهید این محتوا را از Googlebot مخفی کنید ، که می تواند منجر به حذف آن صفحات از نتایج جستجو شود. اگر این پارامترها صفحات تکراری ایجاد کنند ، همان چیزی است که شما می خواهید ، اما اگر می خواهید این صفحات فهرست بندی شوند ، ایده آل نیستند.


آیا crawlers می‌تواند همه محتوای مهم شما را پیدا کند؟

حالا که برخی از تاکتیک‌ها برای کسب اطمینان از crawlers های موتور جستجو از محتوای غیر مهم خود را می‌شناسید، بیایید درباره the که می‌توانند به Googlebot کمک کنند تا صفحات مهم شما را پیدا کنند، یاد بگیریم.

گاهی اوقات یک موتور جستجو می‌تواند بخش‌هایی از سایت شما را با خزیدن، پیدا کند، اما صفحات یا بخش‌های دیگر ممکن است به دلیل یک دلیل یا دلایل دیگر مبهم باشند. بسیار مهم است که مطمئن شوید که موتورهای جستجو قادر به کشف تمام مطالبی هستند که شما می‌خواهید شاخص شده و نه فقط صفحه خانگی تان.

از خودتان بپرسید: آیا ربات می‌تواند از طریق وب سایت شما بخزد و نه فقط به آن؟

آیا محتوای شما پشت اشکال ورود به سیستم پنهان است ؟

اگر به کاربران نیاز دارید تا وارد سیستم شوند , فرم‌ها را پر کنید , یا قبل از دسترسی به محتوای خاصی به بررسی پاسخ دهید , موتورهای جستجو آن صفحات محافظت‌شده را نخواهند دید . خزنده قطعا ً وارد سیستم نمی‌شود .

آیا به فرم‌های جستجو تکیه می‌کنید ؟

ربات‌ها نمی‌توانند از فرم‌های جستجو استفاده کنند . برخی افراد معتقدند که اگر یک جعبه جستجو را روی سایت خود قرار دهند , موتورهای جستجو می‌توانند هر چیزی را پیدا کنند که بازدید کنندگان آن‌ها دنبال آن بگردند .

آیا متن در محتوای متن غیر پنهان نباشد ؟

فرم‌های رسانه‌های غیر متنی ( تصاویر , تصویری , تصویری و تصویری ) نباید برای نمایش متن که می‌خواهید نمایه شوند , استفاده شود . در حالی که موتورهای جستجو در تشخیص تصاویر بهتر می‌شوند , هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌ها قادر به خواندن و درک آن باشند . همیشه بهتر است متن را در قسمت بالای صفحه وب خود اضافه کنید .

Image
Image

آیا موتورهای جستجو می‌توانند از ناوبری سایت شما پیروی کنند؟

همان طور که یک کاوشگر باید سایت خود را از طریق لینک‌هایی از سایت‌های دیگر کشف کند ، به یک مسیر ارتباطی در سایت خود نیاز دارد تا آن را از صفحه به صفحه هدایت کند . اگر یک صفحه دارید که می‌خواهید موتورهای جستجو را پیدا کنید ، اما با صفحات دیگر ارتباطی ندارد ، این به اندازه نامریی شدن خوب است . بسیاری از سایت‌ها ، اشتباه بحرانی ساختاربندی شان را به طرقی می‌سازند که برای موتورهای جستجو غیرقابل‌دسترس هستند ، و مانع از توانایی آن‌ها برای ثبت در نتایج جستجو می‌شوند . (عکس سمت راست)

اشتباه‌ات پیمایش رایج که می‌توانند crawlers را از دیدن همه سایت شما حفظ کنند :

۱. داشتن یک راهنمای تلفن همراه که نتایج متفاوت را نسبت به navigation رومیزی شما نشان می‌دهد
۲. هر نوع پیمایش که در آن موارد منو در HTML ، مانند navigations - JavaScript فعال نیستند . گوگل با خزیدن و درک Javascript خیلی بهتر شده‌است ، اما هنوز یک فرآیند کامل نیست . روش مطمئنی برای کسب اطمینان از چیزی که دریافت ، درک شده و شاخص گذاری شده توسط گوگل با قرار دادن آن در HTML صورت می‌گیرد .
۳. شخصی‌سازی ، یا نشان دادن جهت‌یابی منحصر به فرد برای یک نوع خاص از بازدیدکننده در مقابل دیگران ، می‌تواند به نظر برسد به یک کاوشگر موتور جستجو تبدیل شود که لینک به یک صفحه اصلی در وب سایت شما را از طریق پیمایش خود متصل کند - به خاطر داشته باشید که لینک‌ها مسیر crawlers های جدید صفحات جدید هستند !
۴. به همین دلیل است که it's ضروری است که وب سایت شما یک آدرس ناوبری روشن و ساختار نشانی اینترنتی مفید دارد .

آیا شما معماری اطلاعات تمیز دارید ؟
معماری اطلاعات عملی سازماندهی و برچسب زدن محتوا بر روی وب سایت برای بهبود کارایی و findability برای کاربران است . بهترین معماری اطلاعات ، شهودی است ، به این معنی که کاربران باید به سختی فکر کنند که از طریق وب سایت شما جریان پیدا کنند یا چیزی پیدا کنند .
از sitemaps استفاده می‌کنید ؟
یک sitemap درست همان چیزی است که به نظر می‌رسد : فهرستی از URL هایی که روی سایت شما وجود دارد که crawlers می‌توانند برای کشف و شاخص محتوای شما استفاده کنند . یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه گوگل در حال یافتن بالاترین صفحات اولویت شما است , ایجاد پرونده‌ای است که استانداردهای Google's را برآورده می‌کند و آن را از طریق کنسول جستجو گوگل ارسال می‌کند . در حالی که ارسال یک sitemap جایگزین نیاز به هدایت سایت خوب نمی‌شود , قطعا ً می‌تواند به crawlers کمک کند که مسیری را برای همه صفحات مهم خود دنبال کنید .

اگر سایت شما هیچ گونه سایت‌های دیگری را به آن متصل نمی‌کند , باز هم می‌توانید با ارائه مدل xml در کنسول جستجوی گوگل , آن را نمایه کنید . هیچ تضمینی وجود ندارد که یک نشانی اینترنتی ارسال‌شده را در فهرست خود شامل شود , اما ارزش امتحان دارد !
در فرآیند خزیدن url ها روی سا,یت شما یک خزنده ممکن است با خطا مواجه شود !
شما می‌توانید به سیستم جستجوی گوگل بروید تا نشانی‌های اینترنتی که ممکن است در آن رخ دهد را شناسایی کنید - این گزارش خطاهای کارگزار را نشان می‌دهد و اشتباه‌ات را پیدا نمی‌کند . فایل‌های لاگ سرور نیز می‌توانند این را به شما نشان دهند , همچنین گنجینه‌ای از دیگر اطلاعات از قبیل فرکانس سینه‌خیز , اما به این دلیل که دسترسی به فایل‌های لاگ سرور یک تاکتیک پیشرفته‌تر است , ما در مورد آن در راهنمای " تازه‌کار " بحث نخواهیم کرد .
قبل از اینکه بتوانید هر کاری را با گزارش خطا انجام دهید مهم است که خطاهای سرور را بشناسید و خطاها را پیدا نکنید .
کده‌ای xx : وقتی کاوشگرهای موتور جستجو به دلیل خطای مشتری نمی‌توانند به محتوای خود دسترسی پیدا کنند خطاهای مشتری عبارتند از خطاهای مشتری !
 یکی از رایج‌ترین خطاها , خطای " خطای نیافته " است . این ممکن است به خاطر یک نشانی اینترنتی , صفحات حذف‌شده یا چرخش شکسته رخ دهد , که فقط چند مثال ذکر شود . وقتی موتورهای جستجو به بن‌بست رسیدند , آن‌ها می‌توانند به نشانی اینترنتی دسترسی پیدا کنند . زمانی که کاربران به بن‌بست رسیدند , آن‌ها می‌توانند ناامید و ترک شوند .

۵ - کدها : هنگامی که crawlers های موتور جستجو نمی‌توانند به محتویات شما به علت خطای سرور ۵ - ۱ دسترسی داشته باشند

خطاهای کارگزار هستند ، به این معنی که صفحه وب در اجرای درخواست موتور جستجوگر یا جستجوگر برای دستیابی به این صفحه واقع نشده است . در گزارش " خطای Crawl " کنسول گوگل ، یک تب اختصاص‌داده‌شده به این خطاها وجود دارد . این ها معمولا ً به این دلیل اتفاق می‌افتد که درخواست برای نشانی اینترنتی منقضی شده‌است ، بنابراین Googlebot درخواست را رها کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر مسایل اتصال کارگزار ، اسناد گوگل را نمایش دهید .
خوشبختانه ، راهی وجود دارد که به هر دو جستجوگر و موتورهای جستجو اشاره کنیم که صفحه شما جابجا شده‌است - ۳۰۱ ( دائمی ) .

ایندکس نمایه سازی

چگونه موتورهای جستجو صفحات شما را تفسیر و ذخیره می‌کنند؟

هنگامی که از سایت خود اطمینان حاصل کردید، نظم بعدی کسب‌وکار این است که اطمینان حاصل کنید که آن را می‌توان شاخص گذاری کرد. این درست است - فقط به این دلیل که سایت شما را می‌توان کشف کرد و توسط یک موتور جستجو خزید، ضرورتاً به این معنا نیست که در فهرست آن‌ها ذخیره خواهد شد. در بخش قبل از خزیدن، بحث کردیم که چگونه موتورهای جستجو صفحات وب شما را کشف می‌کنند. فهرست همان جایی است که صفحات کشف‌شده شما ذخیره می‌شوند. بعد از پیدا کردن یک کاوشگر، موتور جستجو آن را درست مانند یک مرورگر مشخص می‌کند. در فرآیند انجام این کار، موتور جستجو آن محتوای page's را تجزیه و تحلیل می‌کند. تمام این اطلاعات در فهرست خود ذخیره شده‌اند.

SEO Basic Optimization


مقاله زیر را بخوانید تا در مورد چگونگی کار نمایه‌سازی را یاد بگیرید و اینکه چطور می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سایت تان این اطلاعات را به این پایگاه اطلاعاتی مهم تبدیل کرده‌است.

آیا می‌توانم ببینم یک کاوشگر Googlebot صفحات مرا می‌بیند؟

بله، نسخه cached صفحه شما یک عکس فوری از آخرین بار Googlebot را منعکس خواهد کرد. گوگل می‌خزید و صفحات وب را در فرکانس‌های مختلف پنهان می‌کند. بیش از چند وب سایت معروف و معروف که اغلب شبیه https: / /www.nytimes.com (https: / /www.nytimes.com) است, بیشتر از وب سایت بسیار معروف راجر the (Mozbot side), http: / /www.rogerlovescupcakes.com (اگر فقط واقعی بود), سینه‌خیز به پیش می‌رفتند. شما می‌توانید ببینید که نسخه cached یک صفحه با کلیک روی فلش روی قطره در کنار نشانی اینترنتی "SERP" و انتخاب "Cached" به نظر می‌رسد:


همچنین می‌توانید تنها نسخه از سایت خود را مشاهده کنید تا مشخص کنید که آیا محتوای مهم شما در حال سینه‌خیز رفتن است و به طور موثر ذخیره شده‌است .

آیا صفحات از فهرست حذف شده‌اند؟ 

 بله, صفحات را می‌توان از فهرست حذف کرد! برخی از دلایل اصلی برای حذف نشانی اینترنتی عبارتند از:

۱. نشانی اینترنتی یک خطای " نیافته " یا خطای سرور (xx) را باز می‌گرداند - این می‌تواند تصادفی باشد (صفحه جابه‌جا شود) یا عمدی (صفحه حذف شد)یا عمدی (صفحه حذف شد).
۲. نشانی اینترنتی به طور دستی برای تخطی از دستورالعمل‌های مدیر جستجوی موتور جستجو و در نتیجه از شاخص حذف شده‌است.

۳. نشانی اینترنتی از خزیدن با افزودن گذرواژه لازم قبل از دسترسی به صفحه مسدود شده‌است.

۴.اگر باور دارید که صفحه‌ای در وب سایت شما که قبلاً در فهرست گوگل قرار داشت, دیگر نشان داده نشود, می‌توانید از ابزار بازرسی نشانی اینترنتی برای یادگیری وضعیت صفحه استفاده کنید, یا از آن به عنوان گوگل استفاده کنید که ویژگی " نمایه‌سازی درخواستی " برای ارسال url فردی به این شاخص دارد. (پاداش: ابزار " آوردن " نیز گزینه " ارائه " نیز دارد که به شما این امکان را می‌دهد که ببینید آیا هیچ مشکلی وجود دارد که چگونه گوگل صفحه خود را تفسیر می‌کند).

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را شاخص کنید

دستورهای متا ربات

دستورالعمل‌های فوق ( یا " متا برچسب‌های " ) دستورالعمل‌هایی هستند که شما می‌توانید به موتورهای جستجو در مورد این که می‌خواهید صفحه وب شما چگونه درمان شود ، بدهید . شما می‌توانید به چیزهای crawlers موتور جستجو بگویید : " این صفحه را در نتایج جستجو فهرست نکنید " و یا " هیچ تساوی پیوندی را به هر لینک در صفحه لینک ندهید ." این دستورالعمل‌ها از طریق ربات‌ها در the < Tags از صفحات HTML ( که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند ) یا از طریق برچسب X - روبوت در سرصفحه HTTP اجرا می‌شوند .

متا تگ روبات‌ها

این برچسب را می‌توان در بالای صفحه وب سایت صفحه وب مورد استفاده قرار داد . می‌تواند تمام یا موتورهای جستجوی خاص را مستثنی کند . در زیر رایج‌ترین دستورالعمل‌ها , همراه با شرایطی که ممکن است آن‌ها را به کار ببرید , آورده شده‌است . لطفا ً برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید . اگر می‌خواهید از " رزومه " استفاده کنید , شما باید به کاوشگرها منتقل کنید تا از نتایج جستجو صرف‌نظر کنید . موتورهای جستجو به طور پیش‌فرض فرض می‌کنند که می‌توانند تمام صفحات را ایندکس کنند, بنابراین استفاده از مقدار " شاخص " غیر ضروری است .

  • این برچسب را می‌توان در بالای صفحه وب سایت صفحه وب مورد استفاده قرار داد . می‌تواند تمام یا موتورهای جستجوی خاص را مستثنی کند . در زیر رایج‌ترین دستورالعمل‌ها , همراه با شرایطی که ممکن است آن‌ها را به کار ببرید , آورده شده‌است . لطفا ً برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید . اگر می‌خواهید از " رزومه " استفاده کنید , شما باید به کاوشگرها منتقل کنید تا از نتایج جستجو صرف‌نظر کنید . موتورهای جستجو به طور پیش‌فرض فرض می‌کنند که می‌توانند تمام صفحات را ایندکس کنند, بنابراین استفاده از مقدار " شاخص " غیر ضروری است .

پی‌گیری / nofollow به موتورهای جستجو می‌گوید که آیا لینک‌ها در صفحه باید دنبال شوند و یا nofollowed ( Follow ) " از ربات‌ها پیروی کنند که لینک‌های صفحه شما را دنبال می‌کنند و سهام مرتبط را به آن URL ارسال می‌کنند . یا ، اگر شما انتخاب کنید که " nofollow " را استخدام کنید ، موتورهای جستجو از طریق لینک‌های موجود در صفحه ، پی‌گیری یا رد نخواهند کرد . به طور پیش‌فرض ، فرض می‌شود که همه صفحات مشخصه " پیروی " دارند .

  • زمانی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید : nofollow اغلب همراه با noindex به کار می‌رود زمانی که شما سعی دارید از شاخص گذاری استفاده کنید و همچنین از crawler لینک زیر در صفحه جلوگیری کنید .

noarchive برای محدود کردن موتورهای جستجو از ذخیره یک کپی ذخیره‌شده از صفحه استفاده می‌شود . به طور پیش‌فرض ، این موتورها نسخه‌های مریی همه صفحاتی که شاخص گذاری شده ، در دسترس کسانی که از طریق لینک ذخیره‌شده در نتایج جستجو در دسترس هستند را حفظ خواهند کرد .

  • زمانی که می‌توانید از آن استفاده کنید : اگر یک سایت تجارت الکترونیک را اجرا کنید و قیمت تان به طور مرتب تغییر کند ، ممکن است برچسب noarchive را در نظر بگیرید تا از مشاهده گران قیمتی که منسوخ شده‌اند ، جلوگیری کنید .
شرکت طراحی سایت استودیو صفر و یک

پانزده سال است که تمام دغدغه‌ی ما کسب و کارهای اینترنتی مشتریانمان که اکنون بهترین دوستان‌مان هستند، شده است. ما می‌کوشیم که خدماتی مطلوب در حوزه طراحی سایت به شما ارائه دهیم. و اگر شما بخواهید به دغدغه‌های ما اضافه کنید خوشحال می‌شویم که با هم آشنا شویم!

یک قهوه با ما بنوشید!

خوشحال می‌شویم که میزبان شما باشیم در

تهران - میدان ونک - برج نگار - طبقه ۱۹ واحد ۹


@ تمام حقوق محفوظ و متعلق به استودیو صفر و یک می‌باشد.